Skip to content

GPT-4 on täällä - Tekoäly tehostaa liiketoimintaa

Liiketoiminta ja tekoäly liittyvät yhä enemmän toisiinsa, ja tekoälystä tulee yhä tärkeämpi työkalu yrityksille liiketoiminnan kehittämisessä ja kilpailukyvyn parantamisessa.
15.03.2023 Tomi Korpaeus

GPT-4 osaa muun muassa tulkita kuvia ja tuottaa akateemisesti hyväksyttävää tekstiä ja tulee ”taas” näyttämään lisää suuntaa siitä mihin AI pystyy. Ei siitä sen enempää. Mikäli haluat lukea aiheesta lisää, löydät GPT-4 yleissivun täältä.

Arvioiden mukaan AI generoi 2030 mennessä noin 15 biljoonaa euroa liiketoimintaa (se on muuten 15.000 Miljardia). Nyt ei voi enää sanoa, että pieniä ne silakat on joulukaloiksi.

Twoday AI Works on tehnyt edellisten sukupolvien ratkaisuilla jo vuodesta 2018 alkaen kielimalleihin perustuvia projekteja, joissa asiakkaan kanssa käytävät kommunikaatiovirrat (keskustelut) on luokiteltu ja niiden pohjalta osa asioista on voitu joko kokonaan automatisoida tai esivalmistella asiakaspalvelijalle valmisvastaus asiakkaan asiointihistorian perusteella.

ChatGPT3:n tullessa yritysten käyttöön nostimme API:n kehityspöydälle ja ensimmäisenä aloimme käyttämään sitä kehittäjiemme apuna. Alkuvuodesta aloitimme kytkemään sitä palveluihimme ja kehitimme OpenAI:n valmiiden rajapintojen pohjalta käyttöliittymän, jolla voimme opettaa ChatGPT:tä keskustelemaan asiakkaan kanssa yrityksen tiedoilla rikastettuna kanava- ja/tai asiakaspalvelijakohtaisesti. Järjestämme aiheesta webinaarin 12.4.2023 klo 13.00, johon voit tulla näkemään ja kokemaan sen voiman. Webinaarissa on rajattu määrä paikkoja ja se on maksuton kaikille.

Ilokseni voin kertoa, että ChatGPT yhdistettynä esimerkiksi WhatsApp Assistant -palveluumme ja rikastettuna yrityksen järjestelmissä sijaisevalla asiakastiedolla, voidaan jo automatisoida yhä suurempi osa usein toistuvista asioista.

Tämän lisäksi julkaisimme myös palveluihimme vahvan tunnistautumisen, jotta myös asiakkaan tunnistautumista vaativat asiat voidaan näppärästi hoitaa automaattisesti.

Nyt meidän päättäjien on syytä pureutua siihen, miten hyödyntää automaatioita omassa liiketoiminnassa. Asiakkaan kanssa käytävien kommunikaatioprosessien (mm. asiakaspalvelu) osalta ilmiselvät hyödyt tulevat olemaan:

  1. Asiakastyytyväisyyden paraneminen helppouden, nopeuden ja tarkkuuden lisääntyessä
  2. Tehokkuuden nousu yksinkertaisten tehtävien automatisoinnilla
  3. Kustannussäästöt

Näihin kuviin ja tunnelmiin..

Aiheeseen liittyvät artikkelit