WhatsApp on tuttu viestintäkanava miljoonille kuluttajille, mutta miten yritykset voivat käyttää WhatsAppia asiakaspalvelussa ja liiketoiminnassa?
Tässä yksi käytännön esimerkki suuresta, eurooppalaisesta teleoperaattorista, joka tarjoaa 24/7 asiakaspalvelua WhatsAppissa.
10 kuukauden käytön aikana WhatsAppin käytöstä on ollut hyötyä yritykselle, mutta ennen kaikkea asiakkaille:
WhatsAppin avulla teleoperaattori pystyy tarjoamaan parempaa palvelua asiakkaiden ehdoilla.
WhatsApp asiakaspalvelukanavana – miten se toimii?

- Asiakaspalveluun soittavilta asiakkailta kysytään, haluavatko he jatkaa asiointia WhatsAppissa. Palvelua tarjotaan asiakkaan ehdoilla ja annetaan asiakkaan valita paras tapa.
- Jos asiakas haluaa siirtyä WhatsAppiin, virtuaaliapulainen avustaa WhatsApp-keskustelussa ja vastaa nopeasti moniin kysymyksiin asiakaspalvelijan puolesta.
WhatsApp for Business asiakaspalvelijoiden apuna
WhatsAppin yritysversio tukee sekä asiakaspalvelijoita että botteja ja sen avulla teleoperaattoriyrityksen asiakaspalvelu:
Tarjoaa asiakkaille sopimusten uusimista proaktiivisesti ennen kuin sopimus umpeutuu
- Kerää välitöntä asiakaspalautetta yhteydenottojen jälkeen kaikista kanavista
- Lähettää asiakkailleen hyödyllisiä tiedotuksia ja muistutuksia
- Käsittelee vahvistuksia, laskuja ja ilmoituksia
- Vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin (UKK)
WhatsApp-asiakaspalvelun hyödyt
WhatsAppin ansiosta teleoperaattorin asiakaspalvelu on sujuvampaa sekä asiakkaille että työntekijöille ja hyötylistan top 3 -sijoille nousevat:
1. Tehokkuus
Asiakaspalvelijat voivat käsitellä useita tapauksia samanaikaisesti.
2. Joustavuus
Ei jonottamista tai odottelua: asiakkaat voivat aloittaa ja palata palvelutapahtumaan silloin, kun heille sopii.
3. Helppous
Asiakkaat voivat lähettää helposti asiaan liittyviä kuvia tai muita tiedostoja suoraan puhelimestaan.
10 kk myöhemmin: 80 % asiakaspalvelusta WhatsAppin kautta
WhatsApp on toiminut niin hyvin, että esimerkkiyritys hoitaa nykyään merkittävän osuuden asiakaspalvelusta WhatsAppissa:
- 1,5 miljoonaa WhatsApp-keskustelua
- 80 % asiakaspalvelusta WhatsAppin kautta
- 650 000 asiakasta suosittelee WhatsAppia asiakaspalvelukanavana
Valmis WhatsAppiin? Visma AI Works tarjoaa WhatsAppin yritysten käyttöön yhteistyössä paikallisen WhatsApp Business Solution -kumppanin Link Mobilityn kanssa.
Tutustu WhatsApp for Business -palvelun hyötyihin ja nopeaan käyttöönottoon.