Skip to content

WhatsApp-kumppanimme LINK Mobilityn kanssa asiakaspalvelu uusiksi

Yhdessä WhatsApp-kumppanimme LINK Mobilityn kanssa mullistamme yritysten asiakaspalvelun ja -viestinnän – tavoitteena luoda unohtumattomia asiakaskokemuksia.
15.12.2021 twoday AI Works

Yhdessä WhatsApp-kumppanimme LINK Mobilityn kanssa mullistamme yritysten asiakaspalvelun ja -viestinnän – tavoitteena luoda unohtumattomia asiakaskokemuksia. 

Alkuperäinen uutinen julkaistu LINK Mobilityn sivuilla 14.12.2021.

WhatsApp on Suomen suosituin sosiaalinen media, joka löytyy miljoonien asiakkaiden puhelimista, mutta valtaosa suomalaisista yrityksistä ei vielä käytä WhatsAppia viestinnässään. Tähän tarjoamme muutosta, koska WhatsApp tuo merkittäviä etuja yrityksille. 

”Emme yritä oikoa mutkia suoriksi, vaan rakennamme paremmaksi sitä infrastruktuuria, joka mahdollistaa yrityksille asiakkaiden tarpeita palvelevan viestinnän”, sanoo COO Tomi Korpaeus, twoday AI Works.

WhatsApp on integroitu twoday AI Worksin Lotta Hyperautomaatioon -palveluun, jota käyttävät yritykset voivat palvella asiakkaitaan sujuvasti jokaisessa asiakaspolun vaiheessa. LINK Mobility on WhatsApp Business Provider, joka toimii linkkinä twoday AI Worksin ja WhatsAppin välillä ja varmistaa alan parhaat, tietoturvalliset työkalut monipuoliseen viestintään.

Näin yritykset hyötyvät WhatsAppista  

Yhteistyö LINK Mobilityn kanssa mahdollistaa asiakkaillemme työkalut toimintatapojen tehostamiseksi, resurssien säästämiseksi sekä asiakastyytyväisyyden ja -sitoutuneisuuden lisäämiseksi. 

Olemme tunnistaneet kolme merkittävää tapaa, joilla WhatsApp mullistaa yritysten toimintaa: 

  1. Perinteisen asiakaspalveluportfolion laajentaminen
  2. Asiakasprosessien automatisointi
  3. Oikea-aikainen viestintä oikeassa kanavassa

"Uskon, että WhatsApp tulee mullistamaan asiakasviestinnän tehokkuutensa ja helppoutensa ansiosta. Kanavana WhatsApp vastaa asiakkaiden kasvaviin odotuksiin palvelun nopeudesta ja saatavuudesta ja helpottaa yritysten viestintää asiakkaiden kanssa", kertoo toimitusjohtaja Immo Salonen, LINK Mobility Oy. "Jotta yritykset saavat WhatsAppista koko hyödyn irti tarvitaan muutoksia palveluprosesseihin, missä twoday AI Works on meille strategisesti tärkeä kumppani.” 

WhatsApp osana yrityksen asiakaspalvelua helpottaa työntekijöiden ja asiakkaiden arkea: kaikki, mitä muut asiakaspalvelukanavat tarjoavat, onnistuu WhatsAppilla, mutta tehokkaammin, helpommin ja turvallisemmin.

  • WhatsAppissa voi jakaa dokumentteja ja mediatiedostoja, mutta helpommin kuin sähköpostilla.
  • WhatsAppiin voi rakentaa samanlaisia automaattisia keskustelupohjia kuin verkkosivujen chatboteissa, mutta niiden käyttö ei vaadi asiakkaalta jatkuvasti avoinna olevaa selainta.
  • Asiakaspalvelijoiden työ helpottuu, kun kaikki tarvittava tieto pysyy kootusti yhdessä ja samassa keskustelussa. Lisäksi asiakaspalvelijat voivat helposti ohjata keskusteluja toisille työntekijöille ilman, että keskusteluyhteys katkea tai tietoa häviää. 

WhatsApp ulottuu kaikkiin asiakaspolun vaiheisiin

WhatsAppin merkittävin etu on asiakkaiden tunnistaminen, sillä se on puhelinnumeroon sidottu. 

”Taustajärjestelmiemme avulla asiakkaan numero voidaan tunnistaa ja liittää jo olemassa oleviin tietoihin. Molemmat osapuolet voivat keskustella rauhassa sovelluksessa, vaikka samalla hoitaisi muita asioita,” Korpaeus koostaa. 

Integraatio Lotta Hyperautomaatioon ei rajoitu pelkästään asiakaspalveluun, vaan se mahdollistaa palvelun asiakaspolun eri vaiheissa personoidusti, aina relevantilla tavalla. 

”WhatsAppiin voidaan rakentaa valmiita itsepalveluvalikoita, jonka kautta asiakas saa helposti tietoa ja tukea ilman työlästä nettisurffailua”, Korpaeus kertoo. “Vastaukset yleisimpiin kysymyksiin, referenssit, toimipisteiden sijainnit ovat saatavilla kätevästi WhatsAppista.” 

Paikallinen WhatsApp-kumppani

Yhteinen tavoitteemme LINK Mobilityn kanssa on tarjota jokaiselle suomalaiselle yritykselle mahdollisuus hyötyä WhatsAppista. 

Tässä onnistuminen vaatii paikallistuntemusta ja ymmärrystä asiakkaiden tarpeista. Siksi twoday AI Worksin ja LINK Mobilityn suomalaisuus on iso plussa asiakkaillemme: paikallisuus varmistaa, että vastaamme suomalaisten yritysten tarpeisiin ja noudatamme asianmukaisia tietoturvasäädöksiä. 

twoday AI Worksin moderni teknologia ja vuosien kokemus monikanavaisessa asiakasdialogin kehittämisestä yhdistettynä LINK Mobilityn parhaisiin käytäntöihin ja huippuunsa hiottuun toimitusketjuun tarjoaa asiakkaille Suomen asiantuntevimman kombon", tiivistää Salonen 

Jatkuva uudistuminen on välttämättömyys liiketoiminnassa ja asiakaslähtöisyys on yksi keskeinen alue, joka vaatii jatkuvaa panostusta. 

“Ennustamme, että WhatsAppin käyttö tulee räjähtämään Suomessa vuoden 2022 aikana”, toteaa Immo Salonen LINK Mobilitylta.

Kysymys kuuluu: nostatko asiakaspalvelun tasoa nyt ja luot sillä aitoa arvoa liiketoiminnalle vai odotteletko hetkeä, jolloin “tarttis tehdä jotain”? 

Lue lisää WhatsAppista ja varaa esittely, niin käydään läpi tarkemmin WhatsAppin mahdollisuuksia! 

Aiheeseen liittyvät artikkelit